Fri frakt över 599:- / Snabb leverans

Köp & leveransvillkor

Vi vet att det är tidskrävande att läsa köpvillkor, och just därför har vi skapat en liten kortversion med de viktigaste punkterna med det som brukar vara mest relevant. Lite längre ner finner du våra fullständiga köpvillkor. Får du inte svar på det du undrar på angående köpvillkoren i nedan text? Kontakta då vår kundservice så hjälper dem dig vidare.
 

  • Vi sänder endast till Sverige.
    Svenskt mobilnummer måste uppges för att beställningen ska kunna levereras. 
  • Normal leveranstid för varor som vi har på lager är 3-5 arbetsdagar. 
    Det kan i enstaka tillfällen ta några dagar extra under stora kampanjer och rea.
  • Vi ger dig 30 dagars öppet köp 
    Vi vill att du ska bli nöjd, passade inte storleken eller produkten är det bara skicka tillbaka och byta.
  • Väljer du delbetalning tillkommer uppläggningskostnad och en månatlig aviseringskostnad om 29kr. Du kan när som helst välja att avsluta din delbetalning genom att betala hela det återstående beloppet.
  • Kom ihåg att hämta ditt paket inom 14 dagar!
    För outlösta paket som återsänds till oss debiterar vi dig 299:- 


Här kommer fullversionen av våra köpvillkor:

KANTVINDS KÖPVILLKOR

Detta avtal är reglerat av den nedanstående standarden i köpvillkor för konsumentköp för varor över internet. Köpvillkoren är utarbetade efter Konsumentköplagen (1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.kantvind.se

Du som konsument sluter ett köpeavtal med: Kantvind AB
Kontaktadress: Elverksgatan 1  73831 Norberg
E-post: [email protected]
Organisationsnummer: 559134-7983

BEKRÄFTELSE, UPPRÄTTANDE AVTAL OM KÖP

Genom att du godkänner dessa köpvillkor och din beställning uppstår ett bindande avtal. Vid mottagen beställning skickas automatiskt en beställningsbekräftelse till din e-postadress som du angivit under din beställning. Kantvind AB reserverar sig från leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för din beställning. Kan inte Kantvind leverera enligt din beställningsbekräftelse kommer du kontaktas och ges möjlighet att annullera din order eller få erbjudande om ersättningsvara, tillsvarande vara om sådan finns.

Kantvind ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. Kantvind äger rätten att neka beställningar avsedda för vidare försäljning till tredje part.

PRISER

Priserna som anges på www.kantvind.se är inklusive mervärdesskatt (moms). Upplysningar om den totala kostnaden konsumenten ska betala, inklusive alla avgifter (moms, tull och liknande) och leveranskostnader (frakt, porto, faktura, förpackning mm) samt specificering av de enskilda elementen i totalpriset, ges i beställningsöversikten innan beställningen görs.

Kantvind reserverar sig för felskrivningar och tekniska problem i samband med prisangivelser och förbehåller oss rätten att makulera samt justera fakturabeloppet vid uppenbart felaktiga beställningar och fullföljda köp. Särskilda avgifter tillkommer för fakturaupplägg och outlösta paket. Se punkt faktura, delbetalning och outlösta paket/försändelser. Vi vill uppmärksamma er på att produkter som t.ex. har ett säljpris på 0:- inte är ett normalt pris utan är ett oavsiktligt fel som tyvärr kan uppstå i systemet. Vi ger naturligtvis inte bort produkterna gratis eller säljer dem till uppenbart felaktiga priser.

BETALNING

Kunden kan betala med hjälp av Kantvinds butikens olika betalningssätt: kreditkort, Swish, online-betalning, faktura och avbetalningsplan. Tillgängligheten av betalningssätt kan variera beroende på kundens personuppgifter..         

Beroende på vilket betalningssätt kunden väljer så följer vi de villkor som finns på Kantvinds betalningssida med eventuella tilläggskostnader. Genom att välja betalning mot faktura eller delbetalning, samtycker kunden till ett avtal som Kantvind har med klienten för betaltjänster, Klarna.

Kantvind förbehåller sig rätten att inte erbjuda ovan nämnda betalningssätt, om betalningsmetod inte fungerar vid tidpunkten eller Kantvind:s partner inte accepterar den valda metoden för betalning från kunden.

Detaljerade beskrivningar av Kantvinds betalningsalternativ och länkar som tillhandahåller betaltjänstpartners och villkor hittar du här.

Kantvind erbjuder dessa olika betalningsalternativ: swishbetalning samt kortbetalning, fakturabetalning, banköverföring och delbetalning via Klarna.


KORTBETALNING

Väljer du kortbetalning använder vi kryptering genom vår samarbetspartner Klarna under alla dina transaktioner för att säkerställa din trygghet i samband med kortköp så du inte riskerar att dina kortuppgifter hamnar i orätta händer. Du kan betala med VISA, Mastercard eller annat betalningskort som anges som alternativ vid betalningstillfället. Vid betalning med kort anges kortnummer, kortets giltighetstid, CVC-kod samt för vissa kort även 3D Secure-kod.

Kortnummer lagras ej av Kantvind efter genomförd transaktion. Det totala beloppet för din beställning reserveras direkt på ditt konto och vi belastar ditt konto när vi skickar din beställning (vi belastar dig endast för de varorna vi skickar till dig). 

Leveranssätt

Vi samarbetar med Postnord  och använder följande leveranstjänster:

  • Leverans till närmaste ombud - Din beställning skickas med Postnord. Beställning skickas till ditt närmsta Postnord utlämningsställe och du blir aviserade via SMS när paketet finns på plats för upphämtning. Om du inte hämtar ut ditt paket inom sju dagar får du en avi i din brevlåda och därefter får du ytterligare 2-3 aviseringar innan paketet automatiskt skickas tillbaka till oss. Vid uthämtning av din försändelse ska giltig ID-handling uppvisas.
    Maxvikt: 20 kg
    Maxläng: 150 cm
     
  • Varubrev - När din order packas kan vår lagerpersonal komma att ändra din leverans från ombud till varubrev och ditt paket levereras direkt hem till dig. Du har inte möjlighet att välja den här leveransmetoden då paketen varierar i storlek.
     
  • Pickup @ Showroom - Du kan hämta dina varor direkt i vårat showroom i Norberg. Kontakta [email protected] innan du kommer.

OUTLÖSTA PAKET/FÖRSÄNDELSER

För paket som du som kund inte löser ut inom 14 dagar och återsänds till Kantvind debiterar vi dig 299 kr (SEK) för administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. 

TRANSPORTSKADOR

Vi tar ansvar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. När du returnerar en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för godset.
OBS! Om du upptäcker att godset som du mottar är transportskadat så måste du inom skälig tid, dock inom senast två månader reklamera på transportskadan. Därför är det viktigt att du kontrollerar din försändelse vid mottagandet så att det inte är transportskadat. Vi rekommenderar att du anmäler eventuell transportskada direkt hos ditt postkontor och öppnar din försändelse för att se om alla dina varor är med och inte är skadad samt därefter kontaktar vår kundtjänst.

ÅNGERRÄTT

Enligt distansavtalslagen har du rätt till att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit din beställning. För att du ska känna dig helt trygg med ditt köp hos Kantvind har vi alltid 30 dagars ångerrätt till dig som konsument från det datum att du har lagt till beställning.

Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i oförändrat skick och innehar alla tillbehör/lappar/originalemballage som när du mottog din beställning. Varan skall vara i det skick att den går att sälja på nytt. Ångerrätten gäller ej varor som tillverkats eller har en form för tillpassning involverad, personligt önskemål för en vara eller att varan får en tydlig personlig prägel.

RETUR

Vid retur är du ansvarig för risk av vara. När du returnerar din vara ska den vara oanvänd och returneras i en hel originalförpackning, samtliga lappar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ett ytteremballage används. Du får inte tejpa, klistra fast fraktsedel eller dylikt direkt på originalförpackningen.

För att din retur ska godkännas så måste den vara oanvänd, i nyskick och originalemballaget får inte vara skadat. Vi kommer då att återsända paketet till dig och debitera dig fraktkostnad för detta. Om varan levereras i en förpackning som inte går att öppna utan att skada förpackningen (t ex en blisterförpackning) så har du som konsument rätt att öppna förpackningen för att granska din vara, utan att din returrätt förbrukas.

Klarna Group tar hand om återbetalningen och ber kunden om all information som de behöver för återbetalning.

Observera att du som kund alltid står för fraktkostnaden om du vill returnera produkter.

VID RETUR SÄND VARAN TILL:
KANTVIND AB
Elverksgatan 1
73831 Norberg

REKLAMATION

Om du vill reklamera en vara kontakta alltid vår kundtjänst på [email protected] När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer (XXXXX), vilken vara det gäller och vad felet på varan är. Har du möjlighet att ta ett kort på produkten så bifoga gärna detta. Reklamationsrätten gäller produktionsfel av vara och inte fel orsakade av normalt slitage eller föråldrande av produkt. En reklamation skall göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Du har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet.

Efter att vi mottagit din vara kommer vi att behandla ärendet inom 30 dagar. 


Generell information om Kantvinds behandling av personuppgifter

PERSONUPPGIFTER – INTEGRITET 
Syftet med denna information är att informera dig som kund om vilka personuppgifter som samlas in på vår webbplats (kantvind.se) och hur personuppgifterna används. Din personliga integritet är viktig för Kantvind och utöver personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen (GDPR) följer Kantvind alla tillämpliga regler avseende dataskydd.

Samtycke

Observera att vissa personuppgifter behandlas med stöd av samtycke, till exempel vid marknadsföring (inbegripet nyhetsbrev och kommunikation). Genom att anmäla dig till nyhetsbrev godkänner du sådan behandling av dina personuppgifter. Se nedan om hur dina personuppgifter kommer att behandlas i nu aktuella sammanhang.

Insamlad information 

Kantvind samlar in personuppgifter i samband med att du registrerar dig för att ta emot erbjudanden från oss via e-post och/eller SMS, registrerar försäljningsorder i våra butiker, genomför köp på kantvind.se, skapar användare på "Mina sidor" och/eller deltar i tävlingar anordnade av Kantvind. Vi samlar också in information om din användning av våra webbsidor via cookies.

Kantvind samlar in och behandlar följande information: namn, adress, telefonnummer, e-postadress, i vissa fall efterfrågar vi ditt födelsedatum och ditt godkännande att använda informationen i marknadsföringssyfte, bestående av nyhetsbrev via e-post/SMS och andra former av direktmarknadsföring, samt kommunikation via sociala medier efter ditt godkännande. Vi har också möjlighet att använda dina personuppgifter i syfte att rikta direktmarknadsföring mot dig på Internet, till exempel via Facebook och Google.

I vissa fall kan även information samlas in från tredje part, bland annat i samband med kvalitetssäkring av personuppgifter.


Hur Kantvind använder dina personuppgifter och vilka andra som kan använda personuppgifterna

Kantvind använder personuppgifterna endast för marknadsföringsändamål eller i samband med att köp genomförs på Kantvind. Kantvind samlar in information så att vi kan tillhandahålla våra kunder relevanta erbjudanden som passar kundens intressen. Informationen kommer dessutom att användas för att säkerställa en god kundupplevelse på våra sida kantvind.se.

Kantvind AB, org. 559134-7983, är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som behandlas. Kantvind kommer inte att sälja eller överföra mottagna personuppgifter till tredje part - vilket innebär att du inte kommer att ta emot information från andra företag än oss med anledning av de personuppgifter vi samlat in från dig. Kantvind samarbetar med underleverantörer och samarbetspartners för att behandla och lagra information samt för marknadsföring på uppdrag av Kantvind.

Lagring och personuppgiftsbehandling kommer att ske inom EU/EES-området.

Behandling av personuppgifter kommer antingen ske för att fullgöra avtalet med dig, med stöd av samtycke (exempelvis marknadsföring och nyhetsbrev) eller för att fullgöra en rättslig förpliktelse (bland annat redovisning).

Personuppgifter kommer att lagras så länge som de är nödvändiga för att uppfylla de ändamål för vilka personuppgifterna ursprungligen samlades in. Det innebär att insamlade personuppgifter för marknadsföringsändamål raderas om uppsägning av nyhetsbrev sker eller om du återkallar ditt samtycke. Personuppgifter med anledning av lagda beställningar eller avtal som du ingått med Kantvind kommer att raderas när avtalet har fullgjorts och när alla skyldigheter hänförliga till avtalet har uppfyllts. Personuppgifter som Kantvind behandlar för att fullgöra rättsliga förpliktelser kommer att raderas så snart som de rättsliga förpliktelserna har fullgjorts.

Du har ingen skyldighet att tillhandahålla Kantvind personuppgifter, men det kan vara en förutsättning för att erhålla varor och tjänster. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till behandling av personuppgifter för marknadsföringsändamål. Det enklaste sättet att göra detta är att säga upp nyhetsbrevet genom att följa länken som finns längst ned i varje nyhetsbrev.

Du har rätt att lämna in klagomål med anledning av behandlingen av dina personuppgifter till Datainspektionen, se mer på www.datainspektionen.se.

Kontakta oss

Om du har frågor om, vill ha tillgång till, eller radera personuppgifter som Kantvind behandlar, kontakta vår kundtjänst via e-post till [email protected]

FORCE MAJEURE

I händelse av omständigheter som står utanför Kantvinds skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, brand, översvämning, naturkatastrof, krig, terrorism eller liknande händelser ska Kantvind förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Kantvind rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.

ÖVRIGT

Vid eventuell tvist kommer Kantvind att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag.